Thursday, February 20, 2014

Serotonin!

segala puji buat Allah yang sangat aku rindu
Buat Muhammad,rasullah kekasihku yang sangat sekali aku igin aku berjumpa
selawat dan salam keatas mu ya rasullah.

lama sekali rasanya tidak menjejakkan kaki kesini
dan dengan itu bermakna, selama itu jugalah punya lama rasanya tidak membasahkan hati dengan tarbiah sehingga merasa tiada apa yang tidakena dengan hidupku
tiada apa yang terkesan.
tiada apa yang perlu dicoretkan
tiada yang perlu diperbetulkan..

menjalani kehidupan seperti manusia-manusia yang laen
menjalani kehidupan tanpa hala tuju 
tanpa tujuan dan matlamat.

kian lupa matlamat penghidupan
kian lupa tujuan di hadapan..

wallahi disaat ini merasa sangat lemah
barangkali banyak melakukan dosa.
hati terasa sangat kotor
banyak pertemuan denganNya yang aku abaikan
banyak panggilanNya yang aku abaikan
lagi sekali dunia sentiasa mengalpakan aku..

di posting PSYCHIATRY sekarang ini
beberapa bulan sebelum menamatkan gelaran sebagai Student perubatan
sungguh tertekan rasanya.
Mula meragui kebolehan diri.
Mula meyakini ketidakmampuan diri
Terlalu banyak yang kurang
rasa tak mampu.

Of course niatny ingin membantu manusia
ramai rasa sangat cliche
tapi bukan bagi aku yang really mean it
it hurts much when u really wanna help and yet you're not capable enough.
perhaps u are not capable at all!
then the stress comes in
Mutabaah amal kemana..solat entah kemana
studi lagi entah kemana..

one bipolar patient once told me "jangan cita cita terlalu tinggi sbb nanti kamu akan gila "
and ive to admit the truth behind it
perhaps unrealistic ambition will drive u crazy one day.
terlalu tinggi cita citanya
selamatkan ummah..
allahuakbar.
terlalu teruji when it is beyond our reach..

rasa da macam MDD(major depression disorder) je aku ni cuma tak cukup DSM IV criteria ja.
kalaula sertraline bole dapat over the counter rasany nak je amik spy tggi sket serotonin ak ni haha

disaat serotonin depletion ni,aku cuba mencari serotonin dalam perhubungan aku dengan allah.
Dalam "DSM book" yang lebih canggih,
yang diturunkan oleh Allah yang maha mengetahui kelemahan hambaNya esp yang sedang menaip ni

langkah pertama.
increasekan masa dating denganNYA
insyallah.
semoga bersemangat Shahira!
ingat balik sume patient2 yang menaruh harapan kat kamu
mudah mudahan allah bersama kamu.
Insyallah! 




1 comment:

AisYa said...

iAllah...shiro bole!!!
kuatkan smgt...
moga kite sama2 berjaya dunia & akhirat...ameen