Friday, February 3, 2012

Dimana Dia dihatiku,dimana Allah di hatiku

Seorang sufi pernah ditanya
"apakah kau takutkan Allah?'

Dia menangis dan menjawab
"Aku serba salah untuk menjawab ya atau tidak..
Jika aku katakan tidak,aku akan menjadi seorang yang kufur,
sebaliknya kalau aku katakan ya ,aku terasa seperti menjadi seorang yang munafik..
sikapku amat berbeza dengan kata-kataku..
orang yang takutan Allah akan bergetar hatinya bila mendengar ayat-ayat Allah tapi aku tidak.."

Jika seorang ahli sufi yang hatinya begitu hampir dengan allah pun sukar menjawab apabila ditanyakan apakah DIA dihatinya,maka bagaimana aku yang lebih hina ini bisa menjawab?

Dihatiku masih ada 2 cinta yang bergolak dan berbolak balik.Antara cinta Allah dan cinta dunia sedang berperang begitu hebat dan dahsyat sekali..

kalau kau tanyakan aku
"Adakah Dia di hatimu?"

aku hanya mampu menjawab

"Aku seorang insan yang sedang bermujahadah agar Dia di hatiu..
aku belum sampai ke tahap mencintaiNYA tetapi aku yakin aku telah memulakan langkah untuk mencintaiNYA..
Justeru kerana belum ada Dia di hatiku,hidupku belum bahagia..
belum tenang..
dan belum sejahtera.

Aku akan terus mencari.
aku yakin ALLAH itu dekat..
aku yakin pintu keampunannya lebih luasdari pintu kemurkaanya .
Selangkah aku mendekat seribu langkah DIA merapat..
dan akhirnya aku yakin...suatu saat nanti akan ada Dia di hatiku..
shahira:amin..semoga aku antara kekasih2 mu ya Allah..='(
-dimana DIA dihatiku-
Pahrol mohd juoi

astagfirullah..mencari Allah yang sering aku lukai.. ="(

No comments: