Saturday, January 28, 2012

u can do it!

bismikallah dengan nama allah aku mulakan
alhamdulillah segala puji bagi allah yang maha sempurna
yang mempunyai segala zat yang agung
yang ku sembah tiada laennya

sengaja aku postkan post kali ini hanya untu membakar semula semangat aku yang kadang kadang tak aku nafikan ada pasang surutnya.

ada kalanya rasa bersemangat untuk belajar
bersemangat untuk membantu orang ramai
bersemangat untuk berjumpa dengn patient

ada kalanya tak nafikan rasa malas untuk asek melakukan bnda yang sama
rasa malas untuk asek melakukan sesuatu untuk orang
rasa kadang2 aku perlukn pikirkan diri aku pula

dan disaat mulai rasa semangat kian hilang
alllah datangkan hambanya2 yang laen untuk trus memberikn semangt kepada aku
untuk berkata "ya shahira kau harus teruskan!"

jadi hari ini aku igin abadikan kata-kata Dr aku yang cukup memberikn kesan kepada aku
terima kaseh dr!

"kamu harus ingat ya the ultimate goal kamu adalah untuk menjadi Dr diakhirnya,iaitu niat kamu ialah mahu membantu orang ramai..
ya tak dinafikan kadang2 blajar ada masanya kamu tidak bersemngat,ad masanya kamu rasa malas tapi ingat selalu ya yang ap yang kamu buat itu juga adalah ibadah kamu kepada Allah..
rasullah pernah berkata bahawa guru dan Dr adalah dua pekerjaan yang paling mulia..
jadi teruskn bersemngat ya "
dia cakap sambil tersenyum seolah2 turut mendoakn kami dalam hatinya
-dr Taufiq hidayat-
pead postings january 2012

dan tak berapa lama selepas itu aku p klas imp
dan di kelas itu juga isu yang sama dbangkitkan

rasa kagum dengan semangat dr dan actually rasa terpukul sebenarnya dengan kata2 dr
seolah2 dalam ramai ramai 134 orang di kelas itu ,aku menjadi the limelight yang apa yang dr cakap itu betol2 untuk aku.


erk.shahira!bersemangat!

kata dr
"bila kamu berada kat sini ,kamu harus tahu u re capable of doin it..and allah knows that well sebab Dia kata "la yukallifullahu nafsan"..
dan dont u feel honoured ade orang percaya kat kamu dan gve this responsiblity kat kamu?
jadi kalu kamu ad onkol lebih,jangan sesekali merungut..
i used to say to myself
"THANK U ALLAH FOR GIVING ME CHANCE TO DO GOOD TO OTHERS" because i know,the more i see patient the better i am,the more i see patient the more chances for me to do good.
n for us as muslim our scope of contact centered around "hablum minnallah wa hablun minnan nass"





wah aku serius terasa.
blom pon masok onkol,baru kan blajar ni pon kadang2 datang angin malas
mulai lupa akan amanah allah ini.
amanah paling berat ini..

terimakaseh allah! terima kaseh dr.
terima kaseh ^^

aku tak nafikn memang banyak aku blajar dari patient yang aku jumpa..




mode:mendapatan kembali semangat yang hilang

1 comment:

Ain Syafiqah said...

syiro..tersentuhnya hati kte baca msg awk ni..