Friday, December 9, 2011

insyaallah!

“ Dan pada sebagian malam hari, shalat tahajudlah kamu sebagai suatu ibadah tambahan bagimu. Mudah-mudahan Rabb-mu mengangkat kamu ketempat yang terpuji.”
(QS. al-Isra [17]: 79)


alhamdullilah segala puji bagi allah
segala pujian dan pengharaan aku tujukan kepada Mu
kepada allah yang maha berkuasa
pada allah yang maha besar,kepada Dia yang lagi penyayang

lama rasanya aku tidak memperbaharui iman aku,dan telah lama rasanya aku meninggalkn Dia tnpa aku sedar
dan terima kaseh allah kerana maseh memilih aku
dan maseh tidak jemu2 memberikan aku petunjuk
alhmdulillah disaat ini aku merasa tenang
belum pernah lagi ak merasa setenang ini

aku berada disamping hamba allah ini sepanjang malam
terasa kerdilnya diri,terasa hinanya diri,jahilnya aku berbanding ilmu nya,
jauhnya aku, terkebelakangny aku berbanding imannya,jauhny aku dari allah...
dia bercakap tentang tarbiah..
tentng islam, tentang ukhwah ,kekuatan usrah dan yang pentingnya ape tujuan hidup itu.
kepada siapa.
kerana apa

semakin hari aku semakin hormat kepadanya
dan memasang niat untuk menjadi sepertinya
insyallah


14 muharam 1433


Abu Hurairah ra berkata bahwa Rasulullah saw bersabda, “ Allah setiap malam turun kelangit bumi pada sepertiga malam terakhir dan berfirman, “ Siapa yang berdo’a kepada-Ku maka akan Aku kabulkan do’anya ! Siapa yang memohon kepada-Ku maka kanAku berikan permohonannya ! Siapa yang memohon ampun kepada-Ku maka kan Aku ampuni.” (HR Bukhari Muslim)
semoga aku termasuk antaranya ya allah


p/s;teringin rasanya melihat para sahabat berqiam dan  berusrah bersama rasullah =")

No comments: