Wednesday, June 20, 2012

=)

bismillah dengan nama allah yang memiliki sekalian Ilmu
yang maha memberi dan maha meminjamkan pengetahuannya kepada hambanya
yang hanya sedikit yang manusia tahu sekiranya mereka berfikir

aku d posting medical sekarang ini.
posting yang menarik ,banyak benda baru yang dipelajari
dan of course makin banyak yang aku tak tahu.
teringat kata-kata peninggalan Hamka semasa kami d bukit tinggi tempoh hari
katanya
"semakin aku belajar semakin banyak yang aku tidak tahu"

ya
sangat benar.
semakin aku belajar ,semakin banyak yang aku tak tahu dan makin banyak yang perlu aku tahu..
membuatkan aku tertanya-tanya apakah yang sudah aku belajar sepanjang tempoh hampir setahun clinical phase aku ini.
down?
oh tidak(haha ini sungguh penipuan yang nyata)
mahu kan tidak down apabila melihatkan doktor2 yang meletakkan high expectation atas kami semua.
menyebabkan aku rasa ya allah makin berat amanah ini
rasa macam nak pass kat orang len
kalu la medic ni macam men larian baton..

oh tidak
tak sepatutnya rasa berat melakukan sesuatu kerana orang ramai
tak sepatutnya nak pass bnda ni kat orang len
ini satu rezki
ini satu peluang aku nak balas nikmat allah terhadap diri dan kelurga ku selama ni
nikmat oxygen.
nikmat mata.
ap lagi?
just name it.

kalu suma orang pon macam aku bila masa nak ada orang macam dr naim?
wah
kagum melihat hambamu yang itu ya allah
bagaimana agaknya Kau ciptakan otak doktor sampi begitu cekap sekali dia.
lagi sekali aku kagum.

ya apapun kembali kepada matlamat hidup.
kembali kepada apa priority aku
kembali kepada apa yang ingin aku capai, kepada apa yang ingin aku sumbangkan kepada yang orang ramai
mudahkan aku ya allah

ya allah semalam buat pertama kalinya aku melihat hambamu ini solat di wad
subhanallah sangat kagum ya allah
rasa malu kat pakcik itu
ya allah yang maha mendengar walau apa pon sakit pakcik ghalim tu Kau sembuhkan dia ya allah
sesungguhya Kau yang memegang assyifa' itu ya allah
kami hanya sebagai wasilah.
dan semoga kau dapat memilih aku menjadi antara orang2yang sangt mengingatimu,yang sentiasa menggingati mu walau dalam apa keadaan sekalipon..
rasa rindu kat allah.
semoga berjumpa malam in insyallah=)

No comments: