Sunday, August 18, 2013

Dia dalam setiap penciptaanNya


Segala puji buatMu Allah,yang memberikan nikmat yang tidak pernah terkira,
yang memberikan nikmat dari yang tidak disangka-sangka,yang memberikan segalanya tanpa meminta balasan
Benar Ya Allah kata-kataMu ya Tuhan “andai kamu mengira segala nikmat yang telah Aku berikan nescaya kamu tidak dapat mengira..”
“fala yakhsuha..”tidak kau terkira
Maka nikmat yang mana satukah yang aku dustakan..


Teringat Kata-Kata Allah



Katakanlah: "Berjalanlah di muka bumi, Kemudian perhatikanlah bagaimana kesudahan orang-orang yang mendustakan itu." Katakanlah: "Kepunyaan siapakah apa yang ada di langit dan di bumi." Katakanlah: "Kepunyaan Allah." dia Telah menetapkan atas Diri-Nya kasih sayang. dia sungguh akan menghimpun kamu pada hari kiamat yang tidak ada keraguan padanya. orang-orang yang meragukan dirinya mereka itu tidak beriman (Surah Al-An’am ayat 11-12)

Saat ini aku baru pulang dari Bali
Alhamdulillah sekali lagi setinggi tinggi terima kasih buatmu Allah sesungguhnya tanpa nikmat dan kurniaMu serta izinmu ya Allah semua ini tidak akan berlaku.
Sekali lagi menyaksikan kebesaran dalam penciptaanMu ya Allah.tertanya –tanya bagaimanakah keadaannya di syurga nanti..
Tertanya-tanya bagaiman cantekknya keadaana disana ya Allah sedangkan disni saja aku cukup terkesima.
Subhanallah..tiada kata kata yang bisa melambangkan keindahan itu..
Alhamdulillah segala puji untuk mu ya allah yang juga tiada kata-kata yang bisa aku gunakan lagi untuk melambangkan betapa bersyukurnya aku untuk segala nikmat yang kau berikan buat kami sekeluarga.
segalanya.
Alhamdullillah.
untukMu ya Allah..









terasa sangat malu untuk meminta lagi Ya allah
untukMu setiap ibadatku,hidupku dan matiku..
my only man(:



No comments: