Thursday, September 9, 2010

Dia pergi lagi


sebulan dia bersama kita..

mula dengan satu perintah yang allah bagi
berakhir dengan satu kesedihan bagi yang mengerti..
mengerti betapa besarnya erti kehadiran dia

solat tadi tetiba rasa sayu nth dapat lagi tak jumpa ngn dia
sekejapnya dia datang sampai aku xtau ap yang ak wat nak smbut dia hari tu
cepat sangat sampai tetiba dia da pergi..

adekah aku sambut dia betol2 dulu?
agak2nya dapat ke ak ap yang Allah jnji nak bagi klu ak layan dia bek2?
dapat ke ak hadiah tu?

betol..yang rugi tetap rugi
beruntung bagi yang sedar..
aku?mgkin yang rugi..

berakhirnya ramadan..tertutup semua tawaran yang allah jnjikan kat kt suma..
mana nak cari lagi..
tertutpnya ramadhan,datangny syawal yang diharap kte semua dapat kmbali ke ftrah semula
fitrah yang mana dengn hasil tarbiah sepanjang sebulan kunjungan ramadhan ni membuahkan hasil..
fitrah yang mana kite semua pernah berjanji nengn Dia..
janji yang satu hari akn ditanya

ya allah andai kata ade amaln bek ku sepanjang ramadan dulu ya allah kekalkan la dia
aku mengingati mu ya allah harapny bkn di ramadahn sahaja ya allah
andai kat ade yang bek aku wat ya allah jadikn ia sebagai bantuan di akhrt nanti..
di sana yang aku xtau mcmn naseb aku..
nth ak dterima nth tidak ya allah..


dan temukan ak lagi ya allh dengn dia...

salam syawal~

No comments: